• gallery_buildings_one
  • gallery_buildings_two
  • gallery_buildings_three
  • gallery_buildings_four
  • gallery_buildings_five
  • gallery_buildings_six

Velká Británie

Lee-Enfield mk.III

Legendární vojenské pušky systému Lee Enfield byly standardní pěchotní zbraní britské armády po dlouhých dvaašedesát let a v rukou sběratelů či lovců jsou vítanými společníky i v dnešních dnech. Zdařilá konstrukce a proslule hladký chod válcového odsuvného závěru systému Lee Enfield řadí tyto zbraně mezi nejúspěšnější vojenské opakovačky 20. století

Mark I. Tank

Mark I byl britský tank nasazený v první světové válce a vůbec první bojově nasazený tank v historii válek. Poprvé byl nasazen 15. září 1916 v bitvě na Sommě. Jeho výzbroj byla nesena ve sponsonech na bocích trupu a tanky se dělily na „mužské“ (Male), které byly vyzbrojeny dvěma kanóny ráže 57 milimetrů QF 6 pounder Hotchkiss, což byla původně námořní děla, a čtyřmi kulomety Hotchkiss ráže .303 British, a „ženské“ (Female), jejichž hlavní výzbroj představovaly kulomety Vickers, doplněné také kulomety Hotchkiss. Pancéřování dosahovalo síly až 10 milimetrů, a v praxi se ukázalo být zranitelné nově vyvinutou německou střelou typu Spitzgeschoss mit Kern ráže 7,92 mm. Postupně byly zaváděny do výzbroje typy Mark II a Mark III, jež se však od prvního typu nijak výrazně nelišily a byly určené k výcviku. Dalším bojově nasazeným britským tankem se tak stal až Mark IV, který měl oproti typu Mark I řadu vylepšení. K jeho nasazení došlo během bitvy u Messines od 7. do 14. června 1917.

Sopwith

Sopwith Camel byl britský stíhací letoun vyráběný firmou Sopwith Aviation Company a používaný v první světové válce i krátce po ní. Nejznámějšími verzemi tohoto letounu jsou Sopwith F.1 Camel a Sopwith 2F.1 Camel. Sopwith F.1 Camel vznikal jako náhrada za již nedostačující stíhačky Sopwith Pup (Štěně). V začátcích jeho vývoje byl znám jako Big Pup (Velké štěně), první vzlet prototypu F.1/3 se uskutečnil v prosinci 1916. Byl vyzbrojen dvěma synchronizovanými kulomety Vickers ráže 7,7 mm, lafetovanými na hřbetě trupu před pilotním prostorem. Kvůli charakteristickému „hrbu“, kryjícímu závěry kulometů, se novému stroji začalo říkat Camel (Velbloud).